1/03/2011

面接日が決まりました!


【K-1 visaタイムライン】

1)K-1 visaの流れ
2)K-1 visa: I-129F 〜ステップ1〜
3)NOA1を受け取りました!
4)警察証明(犯罪経歴証明書)police certificate
5)NOA2!!!!!! :)
6)ケースがNVC→Tokyoのアメリカ大使館へ!
7)海外渡航検診を予約しました!
8)Packet3受け取りました!面接の予約を取りました!
9)アメリカ移住目前!その前にしておくべきこと。。。
10)面接日が決まりました!
11)海外渡航検診に行ってきました!
12)引っ越しの準備!荷物を送る
13)my visa was approved!!!!!!!!!!!!! :)

********


今日、面接日の確定メールが届きました!!いつも通りJoelとチャットをして、また明日ねーってバイバイした10分後。。。私たちがシェアしているメールのインボックスに、「TOKYO IV」という差出人から、「K Visa Appointment Letter」というタイトルでメールが来ました!!
そして、めでたく私たちの希望通り、1月18日に決まりました!これで恐らく2月の末には無事に渡米できそう!!!面接がそれより遅くなると、仕事の関係で早くても3月末の渡米になりそうだったので、それだけは避けたかった。。。遠距離は本当に辛いです!!早くJoelと一緒に暮らしたい。。。;―;
眠りに落ちかけていたJoelをスカイプで叩き起こし笑、二人で大喜びしました☆

ちなみに、本来なら
①DS-230を受理しました、というお知らせメール
②面接日が確定しました、というお知らせメール
という順番に大使館から連絡がある様なのですが、私の場合は①がすっとんでいます。。。無事届いていることが簡易書留のトラッキングで明らかなので気になりませんが☆:)

浜崎あゆみが元旦にアメリカで「入籍」したらしいけど、「そもそも日本人である浜崎あゆみが観光ビザでアメリカに入国してそのまま結婚できるわけがない。。。これが本当んなら完全にvisa fraudじゃないんだろうか?」と思っていたのですが、VWPで入国して、必ずアメリカにそのまま留まることなく日本に帰国するという確固たる証拠があれば、VWPで入国し結婚することもできるみたいですねぇ。でもこれは彼女が有名人だからバックにデキル弁護士とかしっかりついていたせいもあるのかなぁ。。。?一般人だときっと入国管理官なんかに問い詰められ、アメリカに入国する時にトコトン問いつめられて強制送還されそうな。。。そういう話結構聞くしなぁ。。。>< 

ちなみに、大使館から来たメールの内容は以下でした↓↓↓




K Visa Appointment Letter
American Embassy, Tokyo
Consular Section, Immigrant Visa
1-10-5 Akasaka, Minato-ku, Tokyo 107-8420 Japan
Case Number: TKYXXXXXXXXXX
Applicant Name: (私の名前)
We have scheduled an appointment for a visa interview in Visa section on the date printed below. All applicants including children must appear in person. When you enter the visa section on the interview day, please take a number and wait for your turn. Please present this letter when your number is called.
The waiting room in the Visa Section is very crowded and you can expect a wait of several hours. Please do not bring children who are not applying for visas (i.e. American citizen children) into the waiting room. Your cooperation is highly appreciated.
Visa Appointment
Date Time
18JAN2011 (Tues.) 09:30 AM
We conduct interviews on Monday mornings, excluding U.S. and Japanese holidays. If Monday is a holiday, interviews for that week will be conducted on the following Tuesday morning.
Application Fee for K Visa Applicants
Effective June 4, 2010, the application fee for a K non-immigrant visa increased from $131 to $350.
Application Form DS-156
Form DS-156 must be filled out online and must have a barcode used for scanning the application. Handwritten and typed forms will not be accepted. Please complete this form online and make an extra copy (xeroxed copy). On the day of your interview, please submit two copies. Do not use the new application Form DS-160 for a K visa application.
For your information, please visit
To Change an Appointment
If you need to change your appointment, please go to our website at http://japan.usembassy.gov/e/visa/tvisa-ivapptrequest.html and indicate that you are changing an existing appointment in the “Remarks” box. We will send a new appointment by email.
[Please DO NOT reply to this e-mail. This email has been automatically generated and we will not process any replies. For further inquiry, please use our e-mail Visa Information Service: http://japan.us-visaservices.com/Forms/default.aspx or Visa Call Center accessible from a landline only (not accessible from a cell phone): 00531-13-1353. Please note there is a fee to use these services.]
Privacy/PII
This email is UNCLASSIFIED.